• Олексій, як вийшло, що ви працюєте в будівельній галузі?
Найцікавіше те, що до будівельного бізнесу я прийшов після побудови свого власного будинку. Зіткнувшись зі складністю процесу будівництва, мені стало цікаво, і я зайнявся будівництвом будинків, котеджів. На перших будівлях я набув досвіду. Помилки, які були спочатку, в майбутньому я вже не допускав.
• Чи були складнощі переходу від будівництва власного будинку до роботи з замовниками?
Справа в тому, що в будівництво я прийшов в 2008 році. Це рік, який виявився передкризовому. Були складнощі, були сумніви. Але завдяки своєму вродженому наполегливості та інтересу до справи, я залишився в цьому бізнесі. На сьогоднішній день ми продовжуємо розвиватися незважаючи на те, що було вже кілька криз в економіці.
• Скільки співробітників зараз працюють з вами?
Кількість людей завжди коливається, в залежності від об’єктів і потрібних спеціальностей – адже кожен з цих працівників вносить свою лепту. Крім робочих є кілька менеджерів, а також співпрацюємо з компаніями різних будівельних галузей. Це партнери в просуванні тих ідей, які нами рухають. Звичайно, без робочих рук ніхто ці ідеї не втілив би, тому люди, які з нами працюють, досить досвідчені в своїй справі і пройшло достатньо часу, перш ніж такий колектив склався.
• А ви пропонуєте клієнтам окремі послуги або комплексні рішення?
Комплексний підхід до будівництва – це ключ до вирішення безлічі питань в першу чергу самого замовника. Я не бачу роботу з клієнтом по-іншому. Тому що, як правило, у будь-якого клієнта виникають питання, ситуації під час будівництва. І їх краще вирішувати комплексно.
• Повністю з вами згоден. В основному, ваша компанія будує житло або комерційну нерухомість?
Ми виконуємо і комерційне, і приватне будівництво: магазини, склади, приватні котеджі. Найбільше будуємо приватних будинків власних проектів.
• А звідки про вас дізнаються нові клієнти?
Я працюю вже десять років в Сумській області. Ринок невеликий, всі один одного знають. В основному приходять за рекомендацією. Є і робота наших менеджерів, а також партнерів, які ведуть паралельний будівельний бізнес. Це дає свої плоди в плані розвитку і отримання нових клієнтів.
• Вам немає необхідності давати рекламу в інтернеті або в друкованій пресі?
На сьогоднішній день замовникам дуже важко розібратися без будь-чиєї допомоги в тому обсязі інформації, яка друкується в пресі або викладається в інтернет. В основному – не зрозуміло, хто з якою якістю працює. Тому, на нашому ринку рекомендація є визначальною для вибору постачальника або підрядника будівництва. У нас і без реклами вистачає проектів, тому приділяти увагу розкрутці себе немає сенсу, можна самому забудувати весь світ.
• Коли до вас приходить новий клієнт будувати для себе котедж, з чого ви починаєте розмову?
Розмова завжди починається з можливостей клієнта, бо, як правило, замовник не завжди правильно оцінює свої можливості для побудови якісного будинку або комерційної нерухомості. Найскладніше – це розібратися разом з клієнтом: потрібно побудувати естетично привабливе, красиве, довговічне будова із застосуванням якісних матеріалів або потрібна заощадити на всьому. Важливо розповісти про переваги якісного будівництва – це основне завдання. Потім вже можна визначатися з деталями реалізації проекту, термінами здачі об’єкта. Якщо все підходить, все складається – ми починаємо будівництво.
• Ви безпосередньо питаєте про бюджет, що є в розпорядженні клієнт?
Так, важливий пряме запитання. Розмова повинна бути абсолютно відвертим, тому що якщо хтось щось не договорить, то в результаті можуть бути проблеми з фінансуванням або із закупівлями матеріалів в процесі будівництва, що позначиться на термінах або взагалі зупинить будівництво. Тому розмова повинна бути чесний і для мене, і для замовника.
• Зрозуміло, дякую. А якщо говорити про покрівлю: які види покриттів більш затребувані в вашому регіоні з вашого досвіду?
Щоб дати відповідь на це питання потрібно розуміти, як ці види покрівлі працюють. І на сьогоднішній день затребуваність залежить від конструкції даху і матеріального становища замовників. Найбільш ефективна покрівля – це м’яка покрівля з бітумної черепиці. Україна знаходиться в кліматичній зоні великих температурних перепадів погоди: взимку рясні снігопади з відлигами, влітку – спека з проливними дощами і градом. Деякі покрівельні матеріали в цих умовах приходять в непридатність. М’яка бітумна покрівля, на мій погляд, на сьогоднішній день – це оптимальний варіант для будівництва дахів.
• А якщо приходить клієнт і говорить, що ще роздумує – то чи металочерепицею покрити, то чи м’якою покрівлею. Що ви говорите тоді?
У мене є багато аргументів з цього приводу. На власному досвіді перевірено що жити в будинку з дахом з бітумної черепиці набагато комфортніше, ніж в будинку з дахом, накритою металом. Основних відмінностей безліч:
Тобто, на мій погляд, бітумна черепиця – краще покриття, ніж металочерепиця. Ми визначилися на бренд TEGOLA, і нас вона цілком влаштовує за якістю і за цінами.